საქართველოს ბანკი – ასწავლეთ არითმეტიკა კონსულტანტებს

ნუთუ ასეთი ძნელი იყო პირდაპირ ეთქვა? მოკლედ, დაატრენინგეთ თქვენი კონსულტანტები, ისწავლონ ჩვეულებრივი არითმეტიკა, რა უნდა ამას?

მოკლედ, წაიკითხეთ დიალოგი და თქვენით გამოიტანეთ დასკვნა.

კონსულტანტი: გამარჯობა, რით შემიძლია დაგეხმაროთ?

მე: გამარჯობა,

მე: მაინტერესებს ვადიანი ანაბარის დარღვევის შემთხვევაში, ანუ დროზე ადრე გატანისას, რამდენი პროცენტით ნაკლები დაერიცხება ანაბარს?

კონსულტანტი: მოგახსენებთ ქალბატონო თამარ

კონსულტანტი: რა ვადით გაქვთ გახსნილი ანაბარი?

კონსულტანტი: ასევა რომ მითხრათ რა ვალუტაში?

მე: ჯერ არ მაქვს გახსნილი. ვაპირებ გახსნას ლარში

კონსულტანტი: ანბარის ვადასა და ვალუტაზე გახლავთ დამოკიდებული თუ რა სარგებელი დაერიცხება ანბარზე განთავსებულ თანხას დარღვევის შემთხვევში

მე: ნებისმიერ შემთხვევაში ვაპირებ ლარში გახსნას, მაგრამ ჯერ არ გადამიწყვეტია რა ვადით. და რომ მითხრათ 3 თვეზე, 6ზე, 9ზე და 12ზე.

კონსულტანტი: 3 თვეზე გახნილი ანბარზე დაღვევი შემთხვევაში 3.00% წლიური, 6თვეზე–4.00%, 9 თვეზე–4.50%

კონსულტანტი: სარგებლის დარიცხვა მოხდება დღეების სიზუსტით

მე: ანუ 7%ის ნახვლად, დამერიცხება 4% 3თვიან ანაბარზე?

კონსულტანტი: დიახ

მე : ანუ ნებისმიერი ვადის მქონე ანაბარზე დამერიცხება 4% დარღვევის შემთხვევაში, მართალი ვარ?

კონსულტანტი4 % არა ქალბატონო თამარ, კონკრეტულ ვადაზე კონკრეტული სარგებელია განსაზღვრული

მე: ვიცი. ნახეთ, 3 თვიან ანაბარზე ჩვეულებრივ მერიცხება 7%, ხოლო დარღვევისას 7-3=4%

კონსულტანტი: 3 თვიან ანბარზე დიახ ესე გახლავთ

მე: 6თვიანზე 8-4=4%, 9თვიანზე 8,5-4,5=4%

მე: დანარჩენ თვეებზეც მასე იქნება სავარაუდოდ

მე: იქნებ მიპასუხოთ რამე

კონსულტანტი: კონკრეტულად არის განსაზღვრული ვადის მიხედვით

კონსულტანტი: კონკრეტული განაკვეთები მოგახსენეთ ვადის მიხედვთ

კონსულტანტი: კიდევ რაიმე კითხვა აღნიშლთან გაქვთ?

მე: კი, დანრჩენილი ვადებიც მითხარით, სრული ინფორმაცია რომ მქონდეს, იმისავის რომ გადავწყვიტო რა ვადით შევიტანო თანხა ანაბარზე

კონსულტანტი: ქალბატონო თამარ, რამდენი დღეც იქნება ანაბარზე განთავსებული თანხა, ამ დღეების მიხედვით მოხდება სარგებლის დაანგარიშზება, ეს გახლავთ წლიური პრცენტები

მე: თანხას არ გეკითხებით, მე გეკითხებით პროცენტულ განაკვეთს, რომელიც ჩამოეჭრება ანაბრის დარღვევის შემთხვევში, დანარჩენ პერიოდებზე. და ის რომ დღეების მიხედვით მოხდება დაანგარიშება ეს მე ვიცი

კონსულტანტი: 12 თვეზე გახლავთ – 5.00%, 15–5.00%

კონსულტანტი: 18 თვე–5.10%

კონსულტანტი: 21 თვე–5.20%

კონსულტანტი: 24–5.25%

მე: როგორც მე ვთქვი, ნებისმიერი ვადის ანაბრის დარღვევის შემთხვევაში დაერიცხება 4%. დაითვალეთ, არითმეტიკაა ჩვეულებრივი. 24 თვეზე 9,25%-5,25%=4%

მე: და შემდგომში ჩემნაირი მომთხოვნი კლიენტი როცა შეგხვდებათ, პირდაპი უთხარით ასე, რომ ნებისმიერი ვადის მქონე ვადიანი ანაბრის დარღვევისას, დაერიცხება 4%

კონსულტანტიკიბატონო მართალი ბრძანდებით, გაქვთ კიდევ რაიმე შეკითხვა ?

კომენტარის დატოვება

